fredag 12 december 2008

Nattblogg klockan 05.20

Ja. Jag är alldeles hopplös på det här med att gå och lägga mig nuförtiden verkar det som. Det känns hur knäppt som helst att inte kunna somna på nätterna. Inatt kom jag i vilket fall som helst inte hem från jobbet förrän efter klockan 03, så jag har ju adrenalinkicken att skylla på också.

Och som det har snöat hela kvällen och hela natten! Jag fick vada hem från jobbet i djup blöt/nysnö med min jobbpizza och sallad plus en stoor julklapp i famnen och allti/allihopa blev vi alldeles nersnöade och slokiga och rätt sura innan vi var hemma...
Jag behöver lite uppassning sa jag åt mitt älsk som värmde ugnen och jobbpizzan och serverade mig i soffan och kokade te och stackarsade mig och kallade mig fin tills jag blev glad igen.

Och jo! Det verkar som att fina älsket har fixat min kamera :) Jag visade den för honom och sa att den var sönder och så satt han en stund och petade på den och sa att det verkar som om mekaniken var sönder och så petade han lite till och så började den fungera!
Ibland fixar det sig bara man våldar lite på mekaniken sa han och tog några kort på mig när jag satt i soffan och var jätteglad och stickade och sedan tog han kort på det yberstökiga vardagsrumsbordet. Om den fortfarande fungerar imorgon så ska jag fota alla mina avslutade julklappar :)
Jag har en så mångkunnig och fin älskling med klingonmustasch världens finaste ögon och muskligast armar och starkast ben som kan meka med bilar, som förstår sig på akustik och el och matematik, som spelar jazzgitarr och som är rolig och kan uttrycka sig och teatra och vet vilken snöskoter som låter på vilket sätt och som är jättebra på datorer och dataspel och som kan hitta på och göra nya ljud och musik och som har hobbyat med både dressyrridning och kampsport <3 <3 <3
Och imorgon ska han åka bort och vi kommer inte att ses på en hel månad :( Så jag får faktiskt vara lite smörig i min blogg idag. I min blogg får jag vara nästan hur smörig som helst.

Inga kommentarer: