lördag 13 december 2008

Klara klappar hittills :)

Det fungerade! Bilderna är inte jätteskarpa och jag var också tvungen att vålda lite på mekaniken, men här är nu mina julklappar hittills. (Ingen av mottaggarna har ännu fått min bloggadress, så jag kan lugnt lägga upp bilderna.)

Först ut är mammas tofflor i 7 Brödergarn, av Novita. Min stickande farmor donerade lite restgarn när jag var hemma i Finland senast, bland annat då det här garnet. Stickor 3.5.
Det blev ngn liten knäpp grej mitt på ena tofflan när jag bytte garn, men "det ska vara så". Randningen är ju som synes inte likadan på båda tofflorna, men "det ska vara så". Mönstret är mitt hittepå.



Därpå följande är mammas Hederor. Mönstret är ur Knittys vårnummer från 2006, garnet är Micro Bamboo, av Schachenmayer Nomotto, stickor 2.5. Jag är väldigt nöjd med domhär sockorna. Garnet känns lite lyxigt och är blankt och fint och jag kan tänka mig att sockorna blir sköna att glassa runt i på julen.



Här är ett par tofflor åt mammas älskling, stickade efter samma mönster som mammas tofflor. Stickorna är av nummer 4.5, det mörkgråa garnet är Raggi, av Järbo och tån är stickad med en tråd Nya Fuga, av Järbo och en tråd Viking Fröjagarn.





Här är ett par sockor och halvvantar som min kompis M. skulle ha fått när hon fyllde år, men som jag aldrig hann skicka. Nu får hon dem till jul istället. Garnet är 7 Bröder, av Novita och stickorna hade nummer 3.5.





Sist ut för tillfället är ett par sockor i två olika blå nyanser åt en liten Iisu, garn Nya Fuga, stickor 3.5.
Och ett par tomtiga sockor åt samma lillkille, stickade i Viking Fröjagarn på stickor nummer 3.
Om någon dag har jag kanske mera att visa upp :)

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Så mycket du får gjort innan jul och så fint!