måndag 10 november 2008

Måndagar <3

Det har varit en otroligt skön helg. En massa Star Trek och en del WoW, lite nattjobb och jätteskön sömn. Och idag är det underbar måndag :)
Jag har bestämt mig för att sticka klart lillasysters sockor idag, stickade hälen igår under ett avsnitt av Voyager så nu är det bara foten kvar.

Det är så skönt att kunna vila med gott samvete. Det är något jag brukar ha svårt för, men som jag nu försöker lära mig igen. I vissa perioder, senast i våras, har jag glömt bort mig själv och blivit ett såntdär tunnelseende, sönderstressat nervknippe som vaknar mitt i natten och tror att hon försovit sig, vaknar för att benen krampar så fort hon somnar och som inte kommer ihåg vad hon heter eller varför hon står inne på Coop när hon skulle gå till biblioteket.
Jag har en bit kvar, men det känns väldigt bra att ha kunnat ta det lugnt i en vecka utan att känna sig det minsta oduglig :)
Och nu är det ny vecka med nya tag och ny energi :)

Inga kommentarer: