torsdag 6 november 2008

En torsdag med måndagskänsla

Det är halt och jag känner mig rebellisk när jag styr min cykel nerför backarna. Jag ska inte ge efter för vintern riktigt än! Jag har grävt fram mina ylligaste pulsvärmare ur klädskåpet och funderade seriöst på att ta på mig vinterskorna imorse, men innan jag har stickat klart åtminstone två julklappar så tänker jag inte gå med på att det är vinter! Med denhär farten blir det vinter någon gång i mars...

Jag började i måndags på det flera år försenade projektet att läsa Robert Jordans Wheel of Time fantasyserie. Ah, underbara verklighetsflykt :) Jag är inte så engagerad i karaktärerna ännu och den första delen läste jag i en inte så himla lyckad översättning, men: Ah, underbara verklighetsflykt. Jag är halvvägs i bok två nu och trots att det inte är hilma bra som jag hade tyckt för säj, tio år sedan, så är stårryn rätt medryckande och världen känns djup. Och det är bara ah så underbar verklighetsflykt!

Två kursstarter idag och jag ska faktiskt tvinga mig till att grabba dammsugare och mopp idag och äntligen göra rent hus. Så lite verklighet ska jag faktiskt leva i innan jag fortsätter läsa...
Och ja! jag har fått min F-skattsedel nu :)

Inga kommentarer: