torsdag 23 oktober 2008

Torsdagsinlägg

En såndär dag när man upptäcker att man kan lite olika saker.
Jag kan ju faktiskt måla väggar så att dom blir relativt oflammiga :) Kände mig som världens mittihandentumme när jag stod med min lilla roller framför dom vita monterväggarna igår morse och skulle börja måla, men efter att färgen torkat blev jag faktiskt riktigt nöjd. Glömde såklart att ta med kameran, men annat blir det idag!

Läste annars klart Åsa Ericsdotters Kräklek igår och tog den nog i alltför stora tuggor för att hinna med att absorbera alla meningar och betydelser, men jag tycker ofta att det blir så när man läser ganska punktbefriad text med mycket framåtdriv. Borde läsa den igen, men det var så pass tung läsning så att jag nog inte hinner med det just nu. Det handlade om ätstörningar och om att stråla på utsidan och kräkas ur sig tomhet och om Kärleken som fanns och finns men inte längre är ens egen. När jag blir pensionär och fortfarande fjortiskärar mig genom vardagen ska jag läsa den på nytt, i små bitar och med ordentliga pauser för mellanrumsgråt.

Denhär fredagen ska jag bygga klart mitt livs första mässmonter och förhoppningsvis blir jag klar i så god tid att jag hinner skriva lite uppsatser och kanske ta en dust med dammsugaren hemma. Jag har en konflikt med barr och löv på mitt hallgolv och konflikten kräver nog en våldsam lösning...

Inga kommentarer: