onsdag 22 oktober 2008

Managementingeling

Veckorna går så fort och timmarna rinner mellan mina fingrar. Ett ganska allmänt problem av vad jag förstått. The importance of time-management!, skriker det i mitt huvud och The importance of attention-management! Och management över huvudtaget vrålar den del av min personlighet som vill att jag ska ha dammfritt hemma.

Så jag skriver mina listor som jag sedan tantar runt med i väskan hela dagen och kryssar av och lägger till och flyttar fram och känner att jag undviker katastrofer och att jag har kontroll. Jag älskar listor och listor älskar mig och aldrig ska vi överge varandra :)
Det kan ju bli lite svårt om man skriver alltför rigida listor som inte lämnar utrymme för det oväntade, men här har jag gjort en ny upptäckt... Blyertspennan! När min time-management failar är det bara att sudda ut det som har lägst prioritet och fortsätta låta bli att städa.

Inga kommentarer: