onsdag 29 oktober 2008

Somliga saker är roliga att planera

Jag tror att jag ska göra den kommande helgen till en hederlig gammal maria-ig bokhelg.

Då köper jag hem en massa mörkt rågbröd och senap och ost och lånar en osannolikt stor hög böcker från biblioteket. Jag tänder ljus och kokar varm choklad och låser in mig på mitt rum och sedan läser jag, vänder ibland upp och ner på dygnet. Förälskar mig i karaktärerna och platserna. Hittar hem, reser bort, gråter, skrattar upplever. När jag vaknar till verkligheten igen mår jag ofta väldigt bra och är ofta ganska lycklig. En riktigt lyckad bokhelg slutar ofta i katharsis.

Men först är det onsdag, som idag: Och kaka skall bakas :) och så skall det tas reda på vad nästa steg blir att ta när skatteverket funderar på att avslå min önskan om FA-skatt :(

Sen är det torsdag och då skall det fikas hos en fin Anna :) och jobbas med en konsertproduktion :) och lånas hem en stor mängd böcker :D

Sen är det fredag och då skall scen plockas ner :I och hem städas :( och nattjobbas :I och bokläsas :)

1 kommentar:

Nettan sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg.