tisdag 21 oktober 2008

Tisdag

Var på biblioteket idag och intervjuade lite besökare och personal helt kort. Jag fick veta en hel massa om bibliotekets verksamhet som gjorde mig jätteglad! Det finns barnteater i bokbussen och bokprat och vad det verkar en jättefin samverkan mellan biblioteket och kunderna! Jag fick tipset att låna och läsa Lycklige Alfons Åberg för i den finns tydligen allt man behöver veta om livet. Jag ska låna och läsa den.
Medan jag gick i hyllorna hittade jag också en bok av Åsa Eriksdotter, Kräklek och den kunde jag inte motstå utan kände mig tvungen att låna hem. Återkommer med mera om den senare.

Nu ska jag skriva lite litteratursammanfattningar i en kurs och renskriva mina biblioteksintervjuer för en annan kurs och imorgon ska jag leta skålar till en monter och sticka klart skaftet till mammas julklappsstrumpa.

Inga kommentarer: