tisdag 10 mars 2009

Flyttfåglarne

Idag blir det dags för min nästa flytt! Nu drar jag söderut och återigen är det blandade känslor. Jag ser jättemycket fram emot kurserna jag ska gå och sällskapet jag kommer att ha. Men det är också så skönt att umgås med familjen här i mellanlandet, att ha så många människor att känna igen sina beteenden och tankemönster i. Jag älskar att se någon av min släktingar bete sig på ett sätt, använda en formulering eller röra sig på ett sätt jag också ser i mig. Resan mellan familjen och mig blir ju ändå kortare än den varit de tre senaste åren, det är något att vara glad över.

Nu flyttar jag ju också ännu lite längre bort ifrån mitt Älsk, men bara jag får ett jobb så finns det flygplansmöjligheter. Fram tills dess har man den svåra balansen mellan saknad och telefonräkningar att förhålla sig till. Och det är svårt kan jag tala om.
Vi hörs så ofta vi kan via nät och telefon och jag blir alldeles tårögd och mjuk varje gång. Och älskling, om du läser det här så såg jag en bild på dig precis här på datorn från när vi var här och hälsade på en gång! Du har jättelångt hår och jättelångt skägg på den bilden! Jag hade nästan gömt det skägget :) <3

1 kommentar:

ellapix sa...

Spännande spännade!

Ser fram emot att läsa om att roligt du har för dig och att fint du stickar. Har lite smått börjat fundera på julklappsstickningen. Jo jag vet jag har tråkigt... *ler*

Men allt för att inte behöva stressa när det väl är dags.